چند تکنیک عکاسی تبلیغاتی لباس

عکاسی تبلیغاتی لباس

عکاسی تبلیغاتی لباس
قبل از این که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تا این حد به زندگی تک تک ما هجوم بیاورند، وقتی که می خواستیم خریدی را انجام دهیم حتما و حتما باید برنامه ریزی می کردیم. گاهی از صبح زود بیدار می شدیم و صبحانه ای مقوی می خوردیم و عازم بازار می شدیم چرا که می دانستیم بازار گردی و خرید کار سخت و زمان بری است.
اما در حال حاضر به نظر می آید که تمام این کارها بی معنی باشد. با وجود فضای مجازی و شبکه های احتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، خرید ما جنبه های آنلاین پیدا کرده است و ما گاهاً ترجیح می دهیم که با دیدن تصویر محصول آن را خریداری کنید.
گرچه در مورد خرید لباس، هنوز هم خیلی ها هستند که به خریدهای اینترنتی اعتماد نمی کنند اما به هرحال نمی توانید انکار کنید که بخش زیادی از فروشندگان، محل عرضه ی محصول خود را به شبکه هایی مانند اینستاگرام آورده اند.
اما چه چیزی باعث می شود که یک لباس بهتر فروخته شود؟ خب ما در این مقاله به شما می خواهیم راه و چاه فروش محصول را به شما بگوییم و این کار را با آموزش تکنیک عکاسی تبلیغاتی لباس آغاز می کنیم.
عکاسی تبلیغاتی لباس مدل های مختلفی دارد که احتمالا با برخی از آن ها آشنایی دارید.
اما اجازه بدهید به سه مدل رایجی که در حال حاضر در بازار وجود دارد اشاره کنیم:

عکاسی تبلیغاتی لباس با مانکن نامرئی

خب به نظر حسابی تعجب کردید اما این مسئله خیلی ساده و راحت به نظر میاد! خب خیلی از لباس ها هستند که در کشور ما به طور مستقیم تبلیغ کردنشون با مدل های انسانی ممنوعه! به عنوان مثال لباس های زیر بانوان جزو خطوط قرمز محسوب می شود. اما به هرحال باید این دسته از لباس ها به فروش برسندو به همین خاطر عکاسی تبلیغاتی لباس پیشنهاد خیلی ویژه ای دارد:
در ابتدا مدل یا مانکن لباس مربوطه را به تن می کند و سپس در پوزیشن های مشخص از او عکس گرفته می شود و بعد از آن در نرم افزارهای ادیت و مونتاژ عکس می توان مدل یا مانکن را حذف کرد اما به هرحال لباس فرم بدن مانکن یا مدل را گرفته است و به خوبی می توان از زوایای مختلف، آن را نشان داد.

عکاسی تبلیغاتی لباس با مانکن نامرئی
عکاسی تبلیغاتی لباس با مانکن نامرئی

مدل عکاسی تبلیغاتی چینشی

این هم یک مدل دیگر از عکاسی تبلیغاتی لباس است که در آن باید از خلاقیت در چینش لباس روی یک سطح بهره برد. معمولا در این روش تلاش می شود که ست های مختلف لباس را کنار هم چید تا بودنشان کنار همدیگر بیشتر به چشم بیاید و جذاب تر باشد.
معمولا این ست ها ممکن است شامل لباس، کفش، کلاه، عینک آفتابی و…باشند. توصیه می کنیم که سطحی که لباس ها را روی آن می چینید رنگ خیلی جیغی نداشته باشد که بخواهد توجه مخاطب را از روی سوژه که همان لباس است پرت کند. اما یادتان باشد که ترکیب رنگی لباس هایی که روی سطح می چینید خیلی مهم است .باور کنید یا نه، خیلی از روانشناسان ثابت کرده اند که رنگ های جذاب و هم خانواده می تواند تاثیر خیلی خوبی روی بیننده داشته باشد و شاید حتی به خرید کردن او هم منجر شود.

مدل عکاسی تبلیغاتی چینشی
مدل عکاسی تبلیغاتی چینشی

عکاسی تبلیغاتی با مدل زنده

خب این یکی که دیگر جای سوال زیادی ندارد. مدل های خوش تیپ و جذاب باید لباس های شما را به تن کنند تا به این صورت بتوانید محصولات خود را روی اندام آن ها به خوبی نشان دهید. باور کنید یا نه، این مدل عکاسی تبلیغاتی لباس بیشترین بازدهی را دارد و افراد بیشتری جذب محصولات شما می شوند. آن ها می خواهند ببیند که اگر لباس پوشیده شود چه طوری خواهد بود و یک عکس خوب هم می تواند این کار را برایشان انجام دهد.
حتی اگر بتوانید از افراد معروف بخواهید که لباس های شما را به تن کنند و عکس های حرفه ای تبلیغاتی از آن ها بگیرید کارتان بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود.

عکاسی تبلیغاتی با مدل زنده
عکاسی تبلیغاتی با مدل زنده

دوستتون داریم

تا بعد…

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x